2011-12-24 ? 00:15:45

Fanny Back och Ogien

Ska försöka göra en presentation så här på julaftons natten.
Vi köpte Ogien när han va 5år. Nu är han 8. Jag hade haft en ponny innan det ett litet russ som vi tyvärr fick lov att ta bort.
Det började verkligen inte bra. Jag va inte rutinerad för 5öre och jag hade bara ridit på snälla hästar, så att gå på en ungponny va väl lite att ta i. Men man lär sig av sina misstag. Ialla fall. Första året va jag ut och red LD och LC jag fick en 0a i LC om jag inte minns fel. Alla tyckte att jag gjort ett STORT misstag att köpa denna häst. Men när vintern kom tränade vi väldigt mycket och sen började jag gå 0a i klasserna och va överlycklig! Jag skulle starta min första LB och blev utesluten. Men de kändes som om jag hade vunnit ! Jag var så glad !
Vi började att få lite placeringar och jag tyckte de gick framåt.
Nu 2011 bytte jag till Borlänge ryttarsällskap och jag tränar för Terese. Under den vintern så gick de bara framåt och framåt. Jag hade mitt mål att starta en LA.
Första tävlingen i falun som jag gick in efteranmäld och startade först i klassen (LC). Jag gjorde den bästa rundan jag någonsin gjort!! Och de slutade på en tredje plats. Jag va överlycklig! 2 tävlingar efter så tog jag mitt mål för året ! jag startade min första LA med 1 pet !! Kändes som jag hade vunnit SM!
Jag va med i div.1 laget med BoRS och jag gjorde min andra LA i finalen och jag kom 0a ! Super lycklig! Laget stannade på en 2 plats i serien men de här året vinner vi !!
Ialla fall jag startade LA under sommaren och i slutet var jag kvalad till MVS B! startade min första med 9 fel. men de va en super runda enligt mig!
och sen har vi gjort några starter i MVS B. Vissa har jag varit super nöjda med! Andra inte. men man får tänka på de possitiva!
De här året ska jag ha som mål att ta placeringar i LA/MVS B. I sommar ska vi nog sälja Ogien :( Men de är ju ett tag dit !
BILDBOMB!!
Bild från min och Ogiens första lokala tävling :')
Bild från 2010
2a i DM 2011 :') ÖVERLYCKLIG TJEJ !!!!
Timrå 2011 LA
Första MVS B :D :')
Timrå 2011 LB
LA fagersta 2011
DM 2011 :D
FÖRSTA MVS B :')
MVS B gagnef 2011. SUPER NÖJD! Bara lite ryttarmissar :(
Haha , 2010 i gävle. Vet inte vad jag gör med händerna i omhoppningen bara....
image description
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!